close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה לומדים בקורס QA?

מערכת שורשב סיוון, תשפב01/06/2022

בוגרי תכנית הלימודים ל-QA יכולים להשתלב ללא כל ניסיון קודם, במגוון רחב של חברות הייטק, תוכנה, אינטרנט וכן חברות הזנק המחפשות אחר אנשי מקצוע שיבחנו את מוצריהן בטרם יצאו לשוק

תגיות:
צילום: freepik
גם כאשר מדברים על 'משבר' המרחף מעל הענף, הרי שעולם ההייטק עודנו נחשב לכוח הכלכלי הבולט של ישראל, עם מגוון רחב של חברות וותיקות ולצדן חברות הזנק הזוכות להשקעות מצד משקיעים מישראל ומעבר לים.

מבין התפקידים השונים, אחד מן הבולטים והפופולריים ביותר הוא תחום ה-QA אשר זוכה לדרישה יציבה במשק.

את אנשי ה-QA (ידועים גם בשם בודקי תוכנה) נהוג לראות כשומרי הסף הבוחנים את היישום או התוכנה, מוודאים כי לא קיימת שום תקלה או סוגיה בחוויית המשתמש אשר עלולה להעיב על קהל הלקוחות.

למי הקורס מתאים?
עוד בטרם נקפוץ
צילום: freepik
אל המים ונשקוד על נושאיו של הקורס, מן הראוי יהיה לציין את אופן ההתאמה שלו לקהל היעד.
בשונה מתפקידי תכנות אשר לרוב מצריכים רקע אקדמי רלוונטי, קורס QA מהווה כרטיס כניסה לענף ההייטק ללא כל צורך בניסיון קודם, וללא צורך ברקע אקדמי. די בקורס, אשר מעמיק עם משתתפיו בתכנים רבים כדי לאפשר רקע פרקטי ותיאורטי נרחב דיו להשתלבות מהירה בתפקידים ראשוניים.

מרבית המכללות, מתנות את הרישום בראיון קבלה מול סגל תכנית הלימודים ובשילוב עם בחינת רקע מקדימה לצורך בדיקת מידת ההתאמה לאופי הקורס והתפקיד.

תכני תכנית הלימוד
מטרתה של תכנית הלימודים היא להקנות למשתתפיה את הידע הפרקטי והתיאורטי הנדרש במגוון רחב של נושאים לרבות: תקני איכות, טכניקות לבדיקה וביצוע מדידה, עקרונות לבדיקות ידניות ל-QA, יסודות ועקרונות TQM, ביקורות וביצוע בחינות סטטיסטיות ועוד.

לצד זאת, חלק מן המסלולים הבסיסיים כוללים גם קורס אוטומציה ובו נחשפים המשתתפים לתהליכים מתקדמים לצורך כתיבת ותכנות בדיקות אוטומטיות ל-QA. בחלק אחר מן המכללות, הרי שמסלול זה מהווה מעין לימודי המשך / השתלמות המאפשרים לבעלי התפקידים להעשיר ולשדרג את הבנתם וידיעתם בתחום.

מהו משך הלימודים?
משך הלימודים משתנה ממכללה למכללה, אולם ניתן לומר כי היקפה של תכנית הלימוד נע בין 200 ל-300 שעות לימוד במצטבר.
בחלק ניכר מן המוסדות, מציעים לימודי ערב המתפרשים על פרק זמן ממושך יותר, ומאפשרים שילוב בין לימודים לעבודה קיימת או חיי משפחה.

עוד יצוין כי מכללות רבות מאפשרות לשלב לימודים מכוונים מן הבית, דבר המקנה גמישות רבה יותר עבור סטודנטים וסטודנטיות רבים ללימודי QA.

אפשרויות תעסוקה
בוגרי תכנית הלימודים ל-QA יכולים להשתלב ללא כל ניסיון קודם, במגוון רחב של חברות הייטק, תוכנה, אינטרנט וכן חברות הזנק המחפשות אחר אנשי מקצוע שיבחנו את מוצריהן בטרם יצאו לשוק.

זהו תפקיד הדורש פדנטיות רבה, יכולת שימת לב לפרטים ואסרטיביות במטרה להפנות את תשומת לבם של מקבלי ההחלטות אל הפגמים השונים שהתגלו במהלך הבדיקות.

עבור מי שמחפש או מחפשת אחר כרטיס הכניסה לעולמות ההייטק, הרי שמדובר בקורס מצוין שיענה ויעלה על הציפיות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה